RSS

DERS İZLENCESİ

DESR İZLENCESİ

EĞİTİMDE BİLGİSAYAR OYUNU TASARIMI DERS İZLENCESİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

1. DERS BİLGİLERİ

1.1. Ad: Eğitimde Bilgisayar Oyunu Tasarımı
1.2. Kredi: 3 (3+0)
1.3. Dönem: Bahar (2010-2011)
1.4. Önkoşul: Yok
1.5. Yer: BÖTE LAB
1.6. Saat: 09:15-12:00 (I. Öğretim) & 18:30-21:00 (II. Öğretim)

2. ÖĞRETİM ELEMANI BİLGİLERİ

Ad Soyad: Yrd. Doç. Dr. Zülfü GENÇ
e-posta: zulfugenc@gmail.com

• Ders dışında yapılacak olan duyurular e-posta veya web sitesi aracılığıyla yapılacaktır.
• E-posta ve web sitesi aracılığıyla yapılan duyuruları takip etmek öğrencinin sorumluluğundadır (en geç iki günde bir).
• Öğretim elemanına gönderilecek olan her türlü e-postanın “Konu” bölümüne “EBOT Dersi” yazılması gerekmektedir. Aksi takdirde e-posta dikkate alınmayacaktır.
• Öğretim elemanına gönderilen e-postalar en geç iki gün içinde yanıtlanır.

3. DERS İÇERİĞİ

• Oyun ve Oyunun Özellikleri
• Oyunun Psikolojik ve Sosyolojik Boyutlarıyla İncelenmesi
• Bireylerin Gelişimsel Özellikleri ve Oyun İlişkisi
• Bilgisayar Oyunları
• Bilgisayar Oyunu Tasarım Sürecinin Temel Aşamaları ve Öne Çıkarılması Gereken Özellikler
• Bilgisayar Oyunlarının Türleri ve Etkileri
• Oyunun Bileşenleri
• SCRATCH ve diğer oyun ortamları kullanılarak oyun tasarımı

4. DERS KİTABI VE MATERYALLERİ

Ders Kitabı
Rouse, R. (2005). Game Design: Theory and Practice, Second Edition. Wordware Publishing.

Yardımcı Kaynaklar

Shaffer, D.W. (2006), How Computer Games Help Children Learn, PALGRAVE MACMILLAN.
Bogost, I.(2007), Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames, MIT Press
Whitton, N.(2010), Learning with Digital Games: A Practical Guide to Engaging Students in Higher Education, Taylor and Francis
O’Neil, H.F., Perez, R.S.(2008), Computer Games And Team And Indıvıdual Learnıng, Elsevier
Prensky, M. (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House Publishers.
Prensky, M. (2006). Don’t Bother Me Mom – I’m Learning!. Paragon House Publishers.

Gerekli Yazılım
Öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.

Diğer Materyaller
Web sitesinde yayınlanacak olan makale ve linkler.

5. DERS HEDEFLERİ VE BEKLENTİLER

Hedefler
1. “Oyun”u tanımlar.
2. Oyunun özelliklerini açıklar.
3. Oyun ile bireyin gelişimsel özellikleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
4. Oyun türlerini listeler.
5. Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin temel aşamalarını açıklar.
6. Oyunun bileşenlerini listeler.
7. Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin temel aşamalarını uygular.
8. Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin raporunu hazırlar.

Beklentiler

Ders tamamlandığında öğrencilerden; dersin içeriğindeki teorik bilgiyi kavramış olmaları, öğretim üyesinin belirleyeceği oyun ortamlarını kullanarak bilgisayar oyunu tasarım sürecini uygulayabilmeleri, bunların sonucunda bilgisayar oyunu tasarım sürecinin raporunu hazırlayabilmeleri beklenmektedir.

Teknolojik Gereksinimler

1. Temel bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olmak ve girdi/çıktı birimlerini kullanabilmek
2. Temel kelime işlemci, elektronik tablolama ve veri sunumu becerileri
3. Temel İnternet kullanımı bilgi ve becerileri
4. Flash
5. Photoshop

6.ÖĞRETME VE ÖĞRENME METOTLARI

Materyal Dağıtım Metotları

Derste sınıf buluşmalarına ek olarak İnternet üzerinden tartışma ve paylaşım araçları kullanılacaktır.

Öğretim Yaklaşımı

Dersin temel öğretim yaklaşımı bilgi inşasıdır. Dolayısıyla ders, öğrencilerin dersle ilgili öğrenmeleri gerçekleştirmelerinin yanında bilgi inşasını hedeflemektedir. Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak kendilerine özgü “bilgi” inşa edeceklerdir. Bunun sağlanması ise öğrencilerin zihinlerini dersin problemleri ile meşgul etmelerine bağlıdır.

Ders, bilgi inşasının yanında birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning) ve durumsal öğrenme (situated learning) metotlarını içermektedir. Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü düşünce modellerini, yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri planlanmaktadır. Bu derste, ezberlenmiş bilgilerden ziyade öğrencinin kendi iç dünyasında ve zihninde anlamlaştırıp mantıklı bir forma soktuğu bilgiler puanlanacaktır.

Ders Etkileşimi

Sınıfta yüz yüze etkileşim
E-posta
Web sitesi

Geribildirimler

Ödevlere verilen geribildirimler
Proje değerlendirmesi

7.DERS POLİTİKALARI

Derse Devam: Dönem boyunca derslerin en az %70’ine girmek zorunludur (10/14 hafta). Aksi takdirde öğrenci “Devamsız” statüsünde dersten kalacaktır.
Derse Katılım: Öğrencilerin bilgi ve fikir paylaşımlarıyla derse katılmaları ve bilgisayar uygulamalarını yapmaları dersin yapısı itibariyle önemlidir. Öğrencilerin bu tür katılımları artı puan olarak değerlendirmeye alınacaktır.
Ödev/Proje Teslim Tarihi: Öğrenciler öğretim elemanı tarafından duyurulan tarihten önce ödevlerini/projelerini teslim etmekle yükümlüdürler. Geç teslim edilen ödevlerden/projelerden ilk gün için %20, ikinci gün için de %20 daha puan eksiltmesi yapılacaktır (Yani bir gün geciken ödev/proje %80 üzerinden, iki gün geciken ise %60 üzerinden değerlendirilecektir). Daha geç teslim edilen ödev/proje değerlendirmeye alınmayacaktır.
Ödev/Proje Teslim Prosedürü: Elektronik olarak istenen ödevler e-posta veya CD ile gönderilecek, basılı istenen ödevler elden teslim edilecektir.
Mazeret Sınavları: Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul gören mazeretini gerekli belge ile ispatlayan öğrenciler bölüm başkanlığı tarafından duyurulacak tarihte mazeret sınavına girerler.
Bonus Puanlar: Sınıf içi ve dışı (İnternet üzerinden) ders gereklilikleri dışında derse olumlu atılımlar bonus puan olarak değerlendirilecektir.

İnternet Kullanma Adabı (Netiquette)

8.DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA

9.DERS TAKVİMİ

Hafta İçerik
1. Hafta 09.03.2011 Eğitim ve Oyun Tanımı
2. Hafta 16.03.2011 Oyun Çeşitleri: Platform ve Bilgisayar Oyunları, Elektronik Oyun Türleri
3. Hafta 23.03.2011 Oyunun Psikolojik ve Sosyolojik Etkileri, Oyunun Eğitici Yönü
4. Hafta 30.03.2011 Neden Oyun Oynarız? Oyuncular Ne İster?
5. Hafta 06.04.2011 Elektronik Oyun Tabanlı Öğrenme
6. Hafta 13.04.2011 Eğitimde Motivasyon ve Eğlence, Ürün (Oyun) Dosyası hazırlama ve Ürün (Bilgisayar Oyunları) Değerlendirmesi
7. Hafta 20.04.2011 VİZE HAFTASI
8. Hafta 27.04.2011 Oyunun Genel Amacını Oluşturma (Focus)
9. Hafta 04.05.2011 Oyun Teknolojileri, Oynanabilirlik, Hikaye Oluşturma Ve Oyun İçi Karakter Geliştirme
10. Hafta 11.05.2011 Oyun Mekaniği, Oyun Akışı ve Seviye/Bölüm Tasarımı, Oyun Analizi
11. Hafta 18.05.2011 PROJE TESLİMİ
12. Hafta FİNAL HAFTASI

KAYNAK: Bu ders izlencesinin orijinali ESAD ESGİN tarafından hazırlanmış olup, bazı eklemelerle yeniden düzenlenmiştir.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: